Carte D’Or, част от марката Wall на Unilever, ще премине за цялата си гама от сладоледи от пластмасови към хартиени кутии и капаци, които могат да бъдат поставени в потоците за рециклиране на домакинска хартия, след като пластмасовото запечтващо фолио, което не може да се рециклира, бъде премахнато.
Според Unilever този ход ще доведе до използването на 93% по-малко пластмаса на опаковка в сравнение с предишната опаковка Carte D’Or, което съответства на годишни спестявания от около 900 тона чиста пластмаса. Съобщава се, че хартията, използвана в кутията и капака, е от устойчиви източници и е одобрена от PEFC (Програма за одобрение на горското сертифициране). Unilever добавя, че кутията и капакът могат да се изплакнат и след това да се поставят в нормалните потоци за рециклиране на домакинска хартия.
Unilever обяснява, че хартиените кутии ще съдържат пластмасов вътрешен слой, за да се гарантира, че сладоледът остава свеж, без никакво влияние върху вкуса и качеството, и за осигуряване на издръжлива и здрава опаковка в магазините и в домовете на потребителите. Компанията твърди, че пластмасата, използвана във вътрешния слой и капака, не влияе на способността й да се рециклира. Новата опаковка има пластмасово запечатващо фолио, което според компанията също е необходимо, за да се гарантира свежест и безопасност на опаковката. Запечатващото фолио не подлежи на рециклиране и ще трябва да бъде премахнато, преди кутията и капакът да могат да бъдат рециклирани. Unilever казва, че работи върху напълно рециклируемо решение за кутията за сладолед в бъдеще.
Новата хартиена опаковка Carte D’Or ще включва „свеж, нов дизайн“, за да подчетрае прехода, който включва илюстрации на основните съставки на сладоледа.