Търговците на хранителни продукти Billa, Kaufland и Lidl пуснаха серия от инициативи за устойчивост в България, за да намалят въздействието си върху околната среда.
Billa България замени всички хартиени етикети с електронни в своите 151 магазина.
Проектът струва 15 милиона лева (7,7 милиона евро) и намалява потреблението на хартия с 60%, отбелязват от търговеца.
Новите електронни етикети предоставят по-точна информация за продукта, включително данни за произхода, теглото и цената на всеки артикул, което улеснява клиентите при пазаруване.
Billa твърди, че е първата търговска компания в България, която оборудва магазините си с електронни етикети.
Kaufland България се ангажира да намали потреблението на пластмаса с 35% до 2027 г. и предприема редица стъпки за постигането на тази цел, включително въвеждането на автоматични машини за връщане на пластмасови бутилки и кутии от напитки.
Освен това предлага торбички за хляб за многократна употреба, направени от 100% рециклирана пластмаса, както и торбички за многократна употреба за плодове и зеленчуци и пазарска чанта, изработени от 80% рециклиран отпадъчен филм.
Други инициативи включват набор от продукти, произведени от 100% рециклирана пластмаса, като текстил, кутии за съхранение, спортно облекло и продукти за домашни любимци, както и намаляване на пластмасата в няколко продукта със собствена марка, като гамата K-Take It Veggie, бутилките за моторно масло MyProject и напитки K-To Go.
Kaufland България замени пластмасовите прибори и съдове за еднократна употреба с устойчиви алтернативи и добави специални лога към своите оптимизирани за пластмаса продукти със собствена марка и артикули за многократна употреба.
Kaufland е партньор и на инициативата „Книги за боклук“, която събра и рециклира над 20 тона пластмасови отпадъци и раздаде десетки хиляди книги.
Друга компания от Schwarz Group, Lidl България, намали пластмасата в продуктите на собствената си марка с 27% през 2022 г., надминавайки първоначалната си цел от 20% до 2025 г.
Сега Lidl си е поставил нова цел за намаляване на пластмасата с 30% до 2025 г. и с 35% до 2027 г.
Lidl България постигна 63% рециклируемост на собствените си продуктови опаковки и използва средно 16% рециклиран материал.
Компанията предприема и други стъпки за намаляване на замърсяването с пластмаса, като въвеждане на автоматични машини за приемане на пластмасови бутилки и кутии от напитки и участие в международната инициатива „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective“.
Групата, оглавявана от мултимилиардера Дитер Шварц, която се счита за най-голямата търговска компания в Европа, с тази нова цел увеличава целите на своята REset Plastic стратегия с 10 процентни пункта.
През финансовата 2022 г. Lidl и Kaufland намалиха употребата на пластмаса с 28% в петгодишно сравнение във всичките 32 страни, в които работят.