Пазарът за покрития за гъвкави опаковки ще стане свидетел на силен растеж поради необходимостта от увеличаване на срока на годност на продуктите в хранителната и фармацевтичната промишленост в Северна Америка. Покритията за опаковки за хранителния сегмент представлява най-големия пазар, следван от фармацевтичния сектор. Това е в резултат на строгите норми и дългото време, необходимо за стартиране на фармацевтичните продукти. В допълнение, нарастващите предпочитания на потребителите за леки продукти и необходимостта да се подобри качеството на опакованото съдържание отварят нови възможности за разширяване на пазара за покрития за гъвкави опаковки.
Последните анализи от Frost & Sullivan, “Покрития за гъвкави опаковки за хранителните и фармацевтичните пазари в Северна Америка”, констатират приходи от 1,44 милиарда долара през 2014 г. и прогнозират те да достигнат 1,97 милиарда долара през 2021 година. Проучването обхваща покрития с термо запечатване, покрития със студено запечатване, бариерни покрития, ко-екструдирани праймери и функционални добавки.
Подобрената ефективност, рециклируемостта и компостируемостта на устойчивите покрития ще направи зелените опаковки осъществим вариант за участниците на пазара в Северна Америка. През целия период на прогнозата се наблюдава по-голяма адаптация на устойчивите покрития. По този начин, на мястото на смолите на основата на разтворители, преработвателите се обръщат към био-базирани алтернативи за разработване на решения за покрития за гъвкави опаковки.
“Около 50% от населението на САЩ на възраст между 18 и 35 години предпочитат да закупят продукти с етикети, които декларират, че те са благоприятни за околната среда”, казва Nandhini Rajagopal, ръководител в Frost & Sullivan. “Тази част от населението е готова да плати повече за продукти с рециклируеми опаковки.”
Технологичните иновации при покритията за гъвкави опаковки като ултра-тънки покрития с помощта на нанотехнологии и био-базираните решения предлагат значителни възможности за растеж. Тези покрития предоставят по-добра бариерна защита, както и помагат за намаляване на слоевете на опаковката, предлагайки цялостно качество и удобство.
“Очевидно е, че новите покрития за гъвкави опаковки с атрактивно съотношение цена-производителност и иновативните функции за клиентите са ключовите отличителни черти в силно конкурентния и фрагментиран пазар,” обобщава Rajagopal. “С нарастващото присъствие на участниците със специализирани възможности за разработване на продукти и необходимостта от по-големи инвестиции в разработки на иновации, участниците ще се радват на значителни възможности за сливания и придобивания.”