Според доклада на Research and Markets, „Световният пазар за шоколад 2019-2023“, пазарът за шоколад ще има годишен темп на растеж от близо до 7% до 2023 година.
Доставчиците на шоколадовия пазар въвеждат редица нови и креативни опаковки, с които да привлекат вниманието, да увеличат срока на годност и да съживят интереса на клиентите. Опаковките помагат за привличането на интереса и възбуждането на любопитството на потребителите и често се считат за допълнение на стойността на марката.
Марките трябва да осъзнаят, че има начини за иновации, но въпреки това съществуват и предизвикателства.
В световен мащаб, търсенето на първокласни шоколади расте, особено в развиващите се икономики като Китай, Индия и Бразилия. Доставчици, включително Mars, Barry Callebaut и Mondelēz International, увеличават усилията си да подобрят персонализацията и диференциацията в своите шоколадови сегменти с нови премиум оферти.
Едно от основните предизвикателства, влияещи върху растежа на шоколадовия пазар, е нестабилността в ценовия диапазон на основните съставки като какао и захар. Увеличаването на цените на суровините принуждава играчите да увеличат цената на крайния продукт.
Пазарът на шоколад изглежда фрагментиран поради наличието на значителен брой компании и конкурентната среда. Фактори като увеличаване на качеството на шоколадите и увеличаването на иновациите при опаковките ще стимулират растежа на пазара.