В брой 5 ще намерите

В брой 5 / 2019 (септември – октомври) на списание Опаковки и Печат можете да прочетете:

Всичко освен пластмаса: проучване на устойчиви опаковъчни материали

Компаниите все по-често търсят замяна на пластмасата в опаковките си, тъй като натискът за устойчивост продължава, а вариантите за алтернативи бързо се увеличават. Кои са някои от най-известните и иновативни алтернативи за устойчиви опаковки на пазара? Цифрите за пластмасовите отпадъци обрисуват ужасяваща картина на световните океани през следващите години.

Основите на разделителната способност / растерната разделителна способност

В наши дни обработката на данни играе все по-важна роля в работния процес на печатницата. Персоналът трябва да може да създава данните за печат без никаква грешка, за да постигне дадено качество в крайния продукт. Решаващ фактор в този контекст е, че той / тя трябва да знае основите на резолюцията на изображението, дълбочината на изображението, преобразуването от пикселно изображение в отделно растерно изображение и разделителната способност на експонатора.

Осмели се да бъдеш различен

Печатът е мъртъв. Да живее печатът!

Да живее печатът, който е интегриран заедно с други канали за комуникация. Това е пътят напред и за да го извървите правилно, трябва да направите две промени: да изхвърлите стария багаж, който носите толкова дълго и да прегърнете промяната в манталитета. Трябва да замените старите навици на традиционния печат с цифрови!

Една оригинална българска разработка  

От Carlsberg, L’Oreal, Nestle Purina до Seventh Generation идеята за хартиена бутилка привлича огромен интерес от редица компании за потребителски опаковки. Последната разработка на 3Epack Ltd. предприема решително минималистичен подход. В действителност, след като различните компоненти са разделени, е забележително колко проста е тази 3EpakR опаковка. Но това е и цялата идея. Тъй като в този случай именно простотата прави тази концепция за опаковка потенциално толкова устойчива в околната среда.

Управителите да започнат да „управляват“

Няколко полезни насърчения за ръководителите на производството и контролиращите в предприятията да се включат по-активно в производствените процедури.

Европейските пазари за етикети

След проведеното в Брюксел световно изложение Labelexpo Europe 2019, на пазара за етикети се случват много неща. Наистина, резултатите са смесени. Въпреки че и преработвателите, и доставчиците са постигнали големи успехи, пазарът като цяло е в застой. Освен това, съществуват и притеснения, че тежък Brexit в Обединеното кралство, може да доведе до голяма икономическа несигурност.

Основни изисквания за етикетиране на храни

Първата работа на етикета за храни е да грабне погледа на потребителя. Един добър етикет ни кара да искаме да изпробваме какво има в опаковката. Етикетът трябва да бъде привлекателен и да разказва историята на продукта. Какво е това? Защо да искаме да го купим и ядем? Историята може да варира значително в зависимост от продукта. Но има някои елементи от историята, които всеки етикет на хранителни продукти е длъжен да разкаже. Тези елементи се определят от разпоредбите за етикетиране.

Дигитални мастила

Според новия доклад „Бъдещето на печата на етикети до 2024 г.“ на Smithers Pira, потребителите търсят повече персонализиране в своите опаковки. Това търсене ще накара печатарите на етикети да преминат повече към къси тиражи. Както при електрофотографията (ЕФ), така и при мастиленоструйния печат се забелязва увеличение на употребата, като мастиленоструйната технология отбелязва значителен темп на растеж от 2014 г. насам.

Вижте повече на: http://printmedia.bg/%d0%b0%d0%b1%d0%be%d0%bd%d0%b0%d0%bc%d0%b5%d0%bd%d1%82/