Какво можем да очакваме от опаковъчната индустрия през 2025?

януари 22, 2025

През 2024 г. беше отбелязан напредък в области, включително опаковки за многократна употреба, продължаваща тенденция на преминаване към хартия и по-нататъшна интеграция на AI – но също така видя компании като Unilever, PepsiCo и Colgate-Palmolive да обявяватт, че няма да успеят да постигнат дългогодишни цели за устойчивост на опаковките, а надеждите за амбициозен Глобален договор за пластмасите бяха попарени, тъй като INC-5 не доведе до ясно споразумение, като преговорите бяха пренесени през тази година.

Имайки това предвид, нека да разгледаме развитието на опаковките за многократна употреба. Имаше стабилен напредък във вторичното опаковане и електронната търговия, което се вижда от решения като картонената кутия 2in1 на Capsa за многократна употреба и контейнерите за многократна употреба Ocado Retailtrialling за хранителни стоки, поръчани онлайн. Усвояването на системи за многократна употреба за опаковки за бързооборотни стоки беше по-бавно, като някои големи опити в супермаркетите бяха изоставени. Съществуващите политики и цели за опаковане в световен мащаб са твърде разнообразни, за да улеснят по-широкото повторно използване и възприемане на повторно пълнене, а законите за конкуренцията предотвратяват колективните действия. Необходимо е по-нататъшно сътрудничество и хармонизиране на веригата за доставки, но ако потребителите също могат да бъдат привлечени, може да видим по-разширени системи за повторна употреба през тази година.

С въвеждането на регламента за опаковките и отпадъците от опаковки (PPWR), който се очаква да ускори продължаващата тенденция на преминаване към хартия, се очаква потребителското търсене на хартиени опаковки да продължи, тъй като те се разглеждат като „по-устойчив избор“. През 2024 г. Sonoco въвежда хартиени кутии и прави по-нататъшни крачки в бариерите за кислород и влага. Следващите големи области може да са взискателни продукти като шоколад или кафе, а с PPWR, определящ цели за намаляване на теглото, може да има повишено използване на хартия и за по-луксозни сегменти.

Миналата година се наблюдаваше и по-нататъшно интегриране на AI в логистиката и управлението на отпадъците, като се започне със стратегическото партньорство на Bollegraaf и Greyparrot за модернизиране на инсталации за рециклиране с AI технология и 25% дял на TOMRA в PolyPerception за разработване на базирано на AI наблюдение на потока отпадъци за PET рециклиращи и сортиращи инсталации. Междувременно Scodix представи първия си AI инструмент за дизайн на опаковки, който черпи от бази данни от страници, подобрени от Scodix, за да автоматизира дизайна, като го анализира, преди да предложи интелигентен избор.

Към края на годината центърът за транспорт и логистика на Масачузетския технологичен институт Mecalux започна петгодишен проект за ускоряване на интегрирането на самообучаващ се AI в логистиката, първоначално фокусиран върху повишаване на производителността на автономни складови роботи и обучение на самообучаващи се AI модели. През 2025 г. ще бъде интересно да наблюдаваме развитието на проекта и да видим дали използването на AI в дизайна на опаковки ще стане по-широко разпространено.

Вашият коментар