Не минава нито една седмица, в която не сме изложени на новина за разработка в електронната търговия. През 2017 г., около 1,66 милиарда души по света купуват стоки онлайн и тенденцията се ускорява и се разширява в нови стоки, които досега основно разчитаха на традиционните продажби на дребно – напр. замразени храни и декорация на дома.
През 2017 г. глобалните електронни продажби възлизат на 2,3 трилиона долара, а прогнозите показват ръст до 4,48 трилиона до 2021 г. Пазарът на електронна търговия през 2018 г. като процент от всички продажби на дребно се очаква да нарасне до 11,9% – от 3,5% преди десетилетие.
Някои казват, че не след дълго, електронната търговия ще е стандартният начин за пазаруване за повечето хора. За тези, които са в производството на вълнообразен картон, промените са просто добри новини.
Дали електронната търговия и кутиите са перфектната двойка и какво е нужно за да може индустрията за вълнообразен картон да се радва на по-нататъшен растеж? За да добием яснота по тази тема, попитахме Емилио Корти, ръководител на BOBST Sales, Business Unit Sheet-Fed за неговото мнение и препоръки към преработвателите на опаковки.
Когато иде реч за електронна търговия, първите думи, които ни идват на ум, са удобство и бързина. Какво означава това за индустрията за вълнообразен картон?
Производството на кутии за каналите за електронна търговия е изправено пред три основни предизвикателства. Първо, трябва да можете бързо да доставяте кутии на електронните търговци на дребно – те никога няма да чакат да опаковат и да превозват. Производителите, които не могат да се справят с бързи скорости, няма да бъдат считани за надеждни партньори за електронната търговия. Второто предизвикателство е качеството. Опаковките за електронна търговия трябва да са здрави. Много кутии пътуват на дълги разстояния и минават през много ръце, преди да пристигнат в пощенската кутия на потребителя или до прага им. Необходим е контрол на качеството в производствената линия, за да се избегнат дефекти и оплаквания на клиентите. На последно място, търсенето на кутии се променя бързо и не е лесно да се прогнозира. Електронното търгуване изисква по-голям набор от формати и видове кутии. Това означава, че вашата производствена линия трябва да бъде гъвкава и модулна, за да реагирате на непрекъснато променящото се търсене.
Това ли е всичко? Само скорост, качество и гъвкавост?
Тези три предизвикателства са основните днес. Виждам други нови и големи, които идват бързо. Повторно използваемите кутии за електронна търговия са с нарастващо търсене. Тези кутии, с които стоките се изпращат обратно, са по-сложни за производство, например с прилагане на самозалепваща лента и изискват усъвършенствани производствени възможности. Друго предизвикателство е свързано с преживяването „разопаковане“. Това е много важно за марките, тъй като потребителите не искат да отделят много време за разопаковане и премахване на твърде много слоеве, които заемат място, когато се рециклират на по-късен етап. Преработвателите на опаковки ще се изправят пред нарастващото търсене на по-сложни видове опаковки без възможност за увеличаване на цените. Сложните дизайни ще трябва да се произвеждат в големи количества и да се изисква високо ниво на автоматизация. На последно място, голямото количество данни, събрани от играчите в електронната търговия, нови опаковки, отпечатани отвътре, се увеличават в различни варианти, включвайки персонализирана карта или подарък въз основа на моделите за покупка. Това доведе до това производителите на кутии да намерят нови решения.
Ако трябва да дадете на преработвателите на опаковки няколко съвета – какви ще са те?
Не гледайте кутиите, които печатате днес, а тези, които ще трябва да доставяте утре. С бързите работни скорости, напълно автоматичните настройки и изключителната конфигурация, MASTERFOLD е най-бързата, най-високо автоматизираната и универсална сгъвачно-лепачна машина. И за да бъдем изчерпателни и справедливи, добавете модулността и производителността на SPEEDPACK, което я прави перфектната машина за опаковки за всяка многоточкова линия за сгъване и залепване.
И за да приключим накратко?
Производството за електронната търговия е много взискателно и това е само началото. Опитът на BOBST е несравним и изключителните устройства, които произвеждаме, ще стимулират творчеството, производителността и ефективността, за да се произвеждат кутии за електронните търговски канали. На пазар, в който конкурентоспособността е ключова, устройствата ще осигурят решаващо конкурентно предимство.