Гъвкавостта е от съществено значение за оцеляването на малките и средни предприятия, като половината от ръководителите казват, че без нея няма да съществуват през 2023 г.

март 1, 2018

Подобряването на гъвкавостта е основен приоритет за европейските лидери на малките и средни предприятия (МСП), които се стремят да се възползват от цифровизацията на работните процеси. Според ново проучване, поръчано от Ricoh Europe, мнозинството (86%) от 1608 анкетираните ръководители на МСП казват, че активно се фокусират върху подобряване на гъвкавостта на бизнеса през 2018 г.

Половината от респондентите (51%) конкретно въвеждат нови технологии, за да отговорят по-бързо на тенденциите и възможностите, а 52% казват, че без ползите от актуализираната технология на работните процеси ще се провалят в рамките на пет години.

Ръководителите на малкия и среден бизнес имат приоритет в технологиите, които пряко отговарят на основните нужди на служителите. Те смятат, че автоматизацията (72%), анализа на данните (64%), управлението на документите (62%) и видеоконференциите (56%) ще имат най-положително въздействие върху техния бизнес.

Javier Diez-Aguirre, вицепрезидент корпоративен маркетинг в Ricoh Europe, заяви: „Европейската общност на МСП е изключително амбициозна. В резултат на предизвикателните пазарни условия, ръководителите с право искат да идентифицират рано новите възможности и да получат максимална възвращаемост. Те знаят, че оставайки гъвкави е от решаващо значение, за да се възползват от пазарните промени и да се оцени ролята, която технологиите играят в това. Ясно е, че гъвкавостта е в челните редици в дневния ред на малките и средни предприятия, и ръководителите не виждат този проблем като изключителен за по-големите им конкуренти.“

Ползите за производителността и иновациите от по-интелигентни технологии се считат за важен фактор за успеха в бизнеса. 70% от анкетираните поставят технологията в центъра на възможността организацията им да процъфтява, което показва силна вяра в стойността на дигиталните процеси.

Diez-Aguirre добавя: „Лидерите на МСП не се заблуждават от рекламата на технологии като виртуалната реалност. Вместо това те мъдро решават да дадат приоритет на инвестициите в инструменти, които ще имат реално, положително въздействие върху крайните резултати. Тези, които все още не го направили, трябва внимателно да обмислят, как технологията може да позволи на служителите им да работят по-бързо и по-интелигентно, като по този начин правят бизнеса им по-гъвкав. Ако не го направят, скоро ще открият, че са от тези, които са изправени пред изчезване, докато пазарът напредва без тях.“

Вашият коментар