Търсенето на “зелени” опаковки ще движи пазара за покрития за гъвкави опаковки

декември 19, 2016

Пазарът за покрития за гъвкави опаковки ще стане свидетел на силен растеж поради необходимостта от увеличаване на срока на годност на продуктите в хранителната и фармацевтичната промишленост в Северна Америка. Покритията за опаковки за хранителния сегмент представлява най-големия пазар, следван от фармацевтичния сектор. Това е в резултат на строгите норми и дългото време, необходимо за стартиране на фармацевтичните продукти. В допълнение, нарастващите предпочитания на потребителите за леки продукти и необходимостта да се подобри качеството на опакованото съдържание отварят нови възможности за разширяване на пазара за покрития за гъвкави опаковки.

Последните анализи от Frost & Sullivan, “Покрития за гъвкави опаковки за хранителните и фармацевтичните пазари в Северна Америка”, констатират приходи от 1,44 милиарда долара през 2014 г. и прогнозират те да достигнат 1,97 милиарда долара през 2021 година. Проучването обхваща покрития с термо запечатване, покрития със студено запечатване, бариерни покрития, ко-екструдирани праймери и функционални добавки.

Подобрената ефективност, рециклируемостта и компостируемостта на устойчивите покрития ще направи зелените опаковки осъществим вариант за участниците на пазара в Северна Америка. През целия период на прогнозата се наблюдава по-голяма адаптация на устойчивите покрития. По този начин, на мястото на смолите на основата на разтворители, преработвателите се обръщат към био-базирани алтернативи за разработване на решения за покрития за гъвкави опаковки.

„Около 50% от населението на САЩ на възраст между 18 и 35 години предпочитат да закупят продукти с етикети, които декларират, че те са  благоприятни за околната среда“, казва Nandhini Rajagopal, ръководител в Frost & Sullivan. „Тази част от населението е готова да плати повече за продукти с рециклируеми опаковки.“

Технологичните иновации при покритията за гъвкави опаковки като ултра-тънки покрития с помощта на нанотехнологии и био-базираните решения предлагат значителни възможности за растеж. Тези покрития предоставят по-добра бариерна защита, както и помагат за намаляване на слоевете на опаковката, предлагайки цялостно качество и удобство.

„Очевидно е, че новите покрития за гъвкави опаковки с атрактивно съотношение цена-производителност и иновативните функции за клиентите са ключовите отличителни черти в силно конкурентния и фрагментиран пазар,“ обобщава Rajagopal. „С нарастващото присъствие на участниците със специализирани възможности за разработване на продукти и необходимостта от по-големи инвестиции в разработки на иновации, участниците ще се радват на значителни възможности за сливания и придобивания.“

Вашият коментар